Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

9 År

Av Erika Morén - 21 mars 2014 23:42

Nu har det hänt mycket så jag har inte hunnit skriva på ett tag. Onsdagen på sportlovet var tanken att mamma och pappa skulle gå ut och äta på kvällen men en utav asisstenterna var sjuk och mamma mådde inte bra än så vi gjorde myskväll hemma. På dagen plockade jag lite och satt vid datorn och räknade lite kvitton.


Torsdag fyllde Buster 9 år. Han ser inte ut att vara det för han är väldigt pigg och springer runt och busar mycket ute specielt när de går i skogen.

Efter lunch for jag, Emma och mamma och veckohandlade på coop. Pappa var hemma och pysslade på. Efter middagen bytte vi på såren och såg star wars.


Fredag jobbade mamma men pappa var ledig. Jag rensade i hyllan nere och slängde massa tidningar som var gamla. Det var lite svårt att rensa bort alla men efter blev det väldigt fint i hyllan och mera plats. När det var klart förbrede vi för Emmas konfa kompisar som skulle koma och sen skulle de aga tacos. Så jag, mamma och pappa fick inte laga mat samtidigt och inte äta där heller. Vi åt då middag i vardagsrummet med en brasa och musik väldigt mysigt. När de sen var klara bytte vi på såren och såg let´s dans. Senare såg vi film och jag satt vid datorn.


Lördag gick vi på stan med Brita och kollade på allt möjligt. Pappa cyklade ner och när han kom fikade vi alla på nk det var första gången jag var där sen de byggde om och jag tycker det var väldigt fint. Jag hittade ganska många saker bla böcker, dvd och smycken mm. När vi kom hem åt vi och innan tände vi en brasa och tog det lungt.


Söndag tog vi det bara lungt efter lunch kom mormor, morfar och Brita förbi och drack kaffe. När de for rensade vi mammas ena garderob och pappa for och tränade. Buffys klor blev klippta och Buster fick bli tillfixad också.


Måndag var jag i skolan och hade vanlig skoldag. Mamma hämtade mig när jag slutade. På kvällen hade vi inskolning med en ny person som ska börja här plus att jag plockade i ordning. Efter maten bytte vi på såren och jag såg familjen annorlunda. Dator blev det också en stund.


Tisdag var det läkarbesök och det blev stressigt dit som vanligt. Mötet gick ganska bra. Jag tycker alltid att det är jobbigt att sitta och prata om vad som vi ska testa eller göra men den här gången gick det bra. Lite medicin ändringar som är posetivt.

Sen åt vi lunch med mamma och jag fick en tryffel sen. På vägen hem for vi förbi och hämtade pappas glasögon och några andra saker men jag stannade och vilade i bilen det var väldigt skönt.

Hemma plockade jag först sen satt jag vid datorn en stund innan middagen. Efter middagen bytte vi på såren pluss att jag gjorde lite skolarbete. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards