Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Bokrea

Av Erika Morén - 4 mars 2014 22:08

förra måndagen började min andra praktikvecka. Men jag hade bara ett ställe att vara på i en dag. Så jag var hemma mycket. Hela måndagen hade jag ont i magen men plockade lite efter lunch och satt vid datorn med skolarbete. Vid fem bytte vi på såren och när vi nästan var klara kom pappa och hundarna hem.

Mamma skulle bort med jobbet så hon for vid halv sju. Vi åt då middag och sen såg jag familjen annorlunda och vilade. Emma gjorde sen musik läxa och det tyckte pappa var kul så det spelades klassisk musik och lite annat. Jag satt vid datorn undertiden.


Efter en intensiv morgon vaknade jag utan att ha märkt någonting alls men det hade tydligen varit full fart medans jag sov.

Lunch åt vi hemma sen gick jag på bokrea medans pappa jobbade. Sen gick jag upp till pappas jobb och väntade passade på att smaka en godis och kaka där och det var väldigt gott:)

När vi kom hem var hemsjukvård här så vi pratade en stund och fick se några nya plåster. Sen åt vi max hamburgare och bytte på såren. Senare på kvällen blev det skola + dator.


Tanken var att jag skulle vara på praktik men jag hade sovigt dåligt och vaknade med feber så det blev hemma. Till lunch hade pappa köpt en god sallad som jag fick äta snabbt. För pappa åkte iväg efter lunch och mamma hade varit hemma på förmiddagen så lite brotom blev det men det gick bra. Undertiden plockade vi och bakade 2 vita. Lite skola och dator blev det också.

På kvällen gjorde vi glasyrer och tog det lungt.


Torsdag var det först brottom sen blev det lungt när det blev avbokat på pappas jobb. Så han skjusade mig till sjukhuset där jag åt lunch med mamma. Efter for vi på coop och veckohandla plus kollade in på bokrean hittade några fler böcker:).

Hemma sen åt vi middag och bytte på såren + dator och plock. Mamma for och hämtade mormor och morfar från flygplatsen på kvällen.


Fredag åt vi lunch hos mamma plus fixade ett recept till mig. När det var klart for vi och provade några saker i den nya bilen men det behövdes sjusteras så vi for till expo ett tag. Där jag hittade några saker. Sen for vi tillbaka och provade igen.

Fem var vi hemma och förbredde maten innan Emma, hundarna och mamma kom hem från stan, dagis och jobb. Vi åt tidig fredagsmiddag och sen bytte vi på såren och så let´s dance + film speed väldigt bra.


Lördag bakade vi hela dagen och mamma och pappa tränade. på kvällen for vi ut och åt på tapas väldigt god mat och efterrätt. När vi kom hem var det dator.


Söndag var det bak och förbredelse hela dagen. På kvällen var alla med och fixade superkul:) Britta kom förbi och fikade vid lunch och lite senare kom hon och köpte semlor. Pappa tränade en stund på dagen.


Måndag var det full fart att förbreda allt inför försäljningen. Mamma kom och hämtade oss vid ett och två var allt uppdukat på alla våningar. Undertiden fikade vi, gick på kiosken och på apoteket. Vid fyra plockade vi ihop allt och sen undersökte mamma våra tänder.

Halv sju hade vi ett möte hemma och undertiden åt vi middag. Efter blev det sår byte, familjen annorlunda + att mamma blev förkyld.


Idag for båda till jobbet och sen kom båda hem vid lunch. Mamma har blivit förkyld så hon låg och sov hela dagen. Pappa jobbade hemifrån på eftermiddagen och köpte då med sig lunch hem. Efter lunch försökte jag rensa mitt rum men det gick så där började i alla fall:) sen blev det plocka och middag. Efter sårbyte + dator.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards