Direktlänk till inlägg 20 december 2013

Jullunchen 2013

Av Erika Morén - 20 december 2013 23:27

Fullt upp har vi massa saker som ska fixas nu. Idag har pappa haft sin jullunch och det är vi som har fått planera mycket utav den superkul. Jag är nog den som har haft mest koll på maten och vad som ska göras med den.

När de kom fick de glögg och pepparkakor med ost på och sen rostbiff rullar som tilltugg. Huvudrätten blev en " mini buffe" men den blev ganska stor i slutet. Där fans det bulgursalad, vanlig sallad, mozarellasallad, tzatziki, cremfraze, sparrissoppa, paj, fyllda champinjoner, rödbetor, kyckling, smör, bröd, ostar m.m Till efterrätt blev det vit chokladpannacotta med frukt och ringlad choklad över plus en liten tryffel   .

Allt fick godkänt och det var en trevlig kväll också. I morse var det lite stressigt. Eftersom pappa gjorde några ärenden och mamma och Emma var på skola och jobb. Men vi han så nu är jag väldigt trött i ryggen efter att ha suttit så mycket. Nu i kväll har vi tagit det lungt och sett på tv.



I går var jag i skolan på min julavslutning men som alltid så hade jag feber så vi blev en tim sena men lite var jag med på. Efter åt vi lunch sen bytte mamma och pappa bil i stan och då passade jag på att vila i bilen väldigt skönt för jag var väldigt trött.

Vid ett for vi och såg Emmas teather och sen for vi hem och jag började förbreda buffen. Till middag blev det hamburgare för ingen orkade laga någon mat. Senare fortsate vi laga mat och plocka. Granen fick komma in också.


Sålt fika på mammas jobb har vi gjort och det gick bra. Lite stressigt att hinna klart allt men det gick. Beställt julklappar har jag gjort och de blev väldigt bra för vi fick dem i dag. Julkorten har vi fått men inte skickat de blev inte lika bra.
Nobelmiddagen såg jag var mest intresserad utav maten och efterrätten och höra hur de gjorde den och alla förbredelser.

Förra helgen var det årets julhandling på strömpilen tre till åta var vi där hela familjen. Vi tjejer började så fick pappa åka skidor först. Några tröjor hittade jag och sen blev jag sugen på att skaffa marsvin :) Innan vi började handla maten fikade vi för att orka och sen gick det bra.

Emma for sen på bio med några kompisar och såg fatta eld medans jag for hem med pappa och mamma och åt pizza och såg true blode. Vi har äntligen sett klart säsong 1,2 och 3.


Hundarna mår ganska bra. Buster har kli problem av tovorna men de försviner om man klipper. Buffy har börjat smita igen och smiter hela tiden hon får changsen.


Lite julpynt är kvar att ta fram, baka några små kakor och lite andra saker men alla julklappar är klara. Bilder från i kväll.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards