Alla inlägg under mars 2013

Av Erika Morén - 2 mars 2013 23:36

I onsdags bestämde vi oss för att jag skulle åka in och kolla mitt HB blodvärde för jag har länge haft hög puls och jobbigt i kroppen. Så på morgonen tog jag det lungt. Mamma var hemma. Hon har också gått ner i tid och är nu hemma onsdagar på förmiddagen och sedan torsdag och fredag eftermiddag.

Jag packade mina saker för jag kände att changsenär stor att jag blir inlagd.Vi for vid elva och tog prov. Undertiden vi väntade åt vi lunch med Emma som praoat hos mamma hela veckan och pappa som kom från jobbet.

När vi ätit klart gick alla utom mamma upp för hon började jobba. Jag ville helst inte följa med upp men gjorde det. Provet var på gränsen så de diskuterade hur vi skulle göra. Tillslut bestämde de sig för att ge mig blod så jag blev inlagd på barn 2.

När vi kom dit var jag halvglad. Vi satte nål gick väldigt bra och sedan kom mamma med fika. Damsugare, muffins och winerbröd gott. Efterråt bytte vi på såren undertiden fixade Emma och pappa middag och åt före oss sedan for de hem. Jag vilade och tyckte det var jobbigt när de kom med blodet för de gillar jag inte.

Jag åt korvstroganof ganska gott sedan vilade jag och vid halv tio kom pappa tillbaka och hjälpte oss en stund. Emma var hemma och bakade en kladdkaka med superfina handgjorda rosor på.

Den natten sov jag inge bra det var mycket spring och ljud.


Torsdag kom Emma och pappa tidigt för mamma och Emma började åtta. Jag försökte sova men vid nio klev jag upp och åt sen vilade jag igen. Tio kom läkaren och sedan tog vi bort nålen. Provet var bättre så vi kunde åka hem.

Först kom mamma och pappa for sen packade vi ihop åt lunch och for. På vägen hem for vi förbi bokia där jag köpte en bok fast jag skulle köpa tre till men de var slut.

När vi kom hem bytte vi på såren och vilade. Pappa kom hem och vi åt sen var det öppet hus för Emma. Vi alla for men jag var väldigt trött. Några gamla lärare träffade jag. Senare tog vi det lungt.


Fredag sov jag länge sedan efter lunch plockade och städade jag. Mamma kom hem vid ett med fika och då for pappa. Emma kom hem vid elva efter en kort skoldag.

Förbredde maten och gjorde en fruktsallad gjorde vi sedan bytte vi på såren vid fem. Emma for vid sju på en ungdomsgutstjänst i stan med några kompisar. Jag, pappa och Mamma såg gladiatorerna och jag satt vid datorn. När Emma kom hem gick vi upp och såg Taken 2 den var superbra och spännande.


Jag tog det lungt i morse och efter lunch tittade jag i några kokböcker för att komma på vad jag skulle baka. Sedan bakade jag en långpannekaka och apelsin & choklad kaka. Undertiden tränade pappa och handlade, mamma plockade och Emma var uppe. Vid fem bytte vi på såren och undertiden lagade vi mat och lyssnade på musik. En snabb middag blev det för vid sju kom mammas släkt på kaffe och undertiden de var här såg vi melodifestivalen.

När de for pakiterade vi kakorna och diskade undan sedan såg vi på film men jag satt jag vid datorn.

Ovido - Quiz & Flashcards