Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Äventyr

Av Erika Morén - 30 mars 2013 23:34

Hela fredagen hade jag ont i magen. Men lyckades efter lunch baka 3 stora kakor och dubbelsats havreformar. När allt var gjort bytte vi på såren och pappa lagade mat.

Efter maten eller undertiden vi åt såg vi finalen i gladiatorerna och efteråt gick vi upp och såg början på en utav filmerna som pappa hyrt.


Lördag tog vi det lungt på morgonen Mamma gick ut med hundarna och efter lunch for vi alla och handlade på coop. Innan åkte pappa skidor och vi planerade handlingen. Jag hade väldigt ont i magen också.

På coop tog vi det lungt och tittade på allt möjligt. Jag hittade en bok och nagelack. När vi handlat klart for vi hem tanken var att vi skulle äta biffar med fetaost men vi ändrade oss och åt pizza väldigt gott. Så vi packade upp varorna och sen for pappa och köpte pizza medans vi bytte på såren.

Brita kom förbi plus att vi släkte och hade det mörkt en timma. Men vi såg fångarna på fortet ändå. Efter maten hade jag superont och det hade jag hela kvällen i magen.


Söndag tog vi det lungt på morgonen. Emma gick till kyrkan och presice när hon hade farit kom det besök så vi pratade och fikade.

Vid lunch hade jag det jobbigt hög puls, ont i magen och jobbigt i kroppen. Men jag åt lunch och då hade pappa grilat på den nya lilla grilen och det var supergott. Efter lunch blev det bara jobbigare. Vi skulle baka och förbreda för försäljningen men det orkade inte jag. Så Emma fick avsluta kakorna som var halvklara medans ringde pappa till Barn 3 och då bestämde vi att vi skulle åka in och ta prov. Men jag var 99% säker på att jag skulle bli inlagd så vi packade med oss allt.

När vi kom in tog vi prov och satte nål. Jag försökte äta men det var jobbigt. Proven visade att jag behövde blod så det fick jag senare på kvällen.


Måndag måde jag bättre men det var ändå jobbig i kroppen. Det var mest bara ligga ner och vila lite var jag ute på eftermiddagen. På kvällen åt vi middag väldigt gott att äta och dricka. Innan hade jag inte haft någon aptit. Sedan  såg jag familjen anorlunda och Dicte. Den natten sov jag mycket bättre.


Tisdag tog vi det lungt på morgonen fick besök av mammas kompis. Sen var det provtagning och då ville inte nålen backa så då fick vi emla på andra handen. När det sen var dags att ta provet var jag nervös och spänd plus att de fick sticka två gånger och kärlet gick sönder. Så efteråt höll jag på svimma inte kul.

Vi tog det lungt hela eftermiddagen sen åt vi middag jag var superhungrig och åt massor. När pappa for såg vi familjen annorlunda och the following.

Senare på kvällen gick vi dit ut och fikade i fikarummet.


Kommer mera i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards