Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Skola

Av Erika Morén - 20 mars 2013 23:02

I lördags efter frukost plokade vi och Emma målade sedan kom mormor, morfar och Brita förbi på kaffe. Jag och Emma fick några plastburkar utav Brita så vi kan göra matlådor till mormor och morfar. Pappa var och åkte skidor plus att han köpte en liten grill som vi kan ha på altanen. Tröjan till Buffy byte han också till en röd.

Innan maten test grilade han ute medans vi byte på såren. Till middag blev det kött och samtidigt såg vi fångarna på fortet. Efter maten kom Brita förbi. Ytterdörren var öppen så ingen hörde när hon kom lite rädd blev jag när hon plötsligt stod bakom mig.

Emma och jag tränade lite lydnad med hundarna också sedan gick vi upp och tog det lungt.


Emma gick till kyrkan men det blev lite brotom för vi försov oss. Jag tog det lungt och efter maten bakade vi chokladbomber. Det tog lite tid så undertiden for mamma och handla och pappa plockade.

Innan middagen bytte vi på såren och  efter maten gick vi upp och såg en sorlig film men vi såg inte hela.


Måndag tog jag det lungt på morgonen. Pappa skulle fara till jobbet men det blev inställt så han var hemma. Vid ett skulle jag ta blodprov så vi for in till sjukhuset och åt lunch där. Jag han bara träffa mamma en kortis innan hon var tvungen att gå till jobbet. Vi åt jag åt kyckling ganska god. Efteråt tog vi prov och undertiden vi väntade fikade vi och han träffa mamma snabbt.

Svaret var sådär jag fick en till tid på onsdag att ta blodprov. Sedan åkte vi runt och gjorde några ärenden jag kunde då vila i bilen. Pappa beställde ett rumsbord och lämnade igen en lampa som var tanken till mig att använda till sårbytena.

När vi kom hem bytte vi på såren och förbredde maten.


Tisdag tog jag det lungt. Kom på att jag kan skriva skoluppgifter på telefonen så nu kan jag ligga och jobba så det gjorde jag i ca två tim sedan myste jag med Buffy. När pappa kom hem åt vi sedan plockade, bytte i buren och förbredde maten. Hundgodis utav blodpudding gjorde vi.
Min sökordstidning som varit borta i två veckor hittade vi i bilen så typ femton styckna löste vi på hela dagen.


Idag for jag till skolan och lyssnade på en föreläsning " livsentreprenör " den var väldigt bra. Att få träffa alla var kul. Efter for vi till sjukhuset och åt lunch korv med mos, lök och tomater och jag tog varm macka. Pappa kom vid ett och då gick mamma till jobbet för hon började ett.

Blodprovet gick bra och sedan undertiden vi väntade fikade som vi inte han innan. Svaret var bra så nu kan jag slapna av.

Sen for vi och hämtade kataloger jag funderar på att sälja glass i år vi får se. När vi kom hem förbredde vi mat, efterät och gjorde i ordning hundmaten.

Efter maten vilade jag sen plokade vi och såg film.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Morén - 21 april 2015 22:50

Nu var det evigheter sen jag skrev. Men jag har faktist varit på sjukhuset mest så det har varit svårt att skriva plus att jag har inte så mycket ork. Nu är jag hemma och gör inte så mycket mest hostar. Så jag hoppas att det blir bättre snart. ...

Av Erika Morén - 24 februari 2015 22:46


Dagarna går väldigt fort tycker jag och det ska bli skönt med lov och att få vara med Emma. Hon har ganska mycket i skolan och jag har ganska mycket på dagarna så vi hinner inte prata med varandra så mycket visa dagar. Men idag var hon hemma hela e...

Av Erika Morén - 16 februari 2015 17:50

Skönt att vara hemma igen. Söndag för två veckorsen alltså den 7 februari blev jag inlagd på sjukhuset. Har mått så där den sista tiden men den söndagen var jag less pluss att febern och gav aldrig med sig och syresättningen började sjunka också så v...

Av Erika Morén - 13 januari 2015 22:36

Här har det inte hänt så mycket. Emma for på läger över nyår det tyckte jag var tråkigt. Så dagarna mellan jul och nyår hände det inte så mycket. Jag bakade lussekater till oss själva för det vi bakat tidigare har vi sålt. Tv har jag sett mycket lyck...

Av Erika Morén - 26 december 2014 19:36

Har varit dålig på att skriva nu på slutet men har inte suttit vid datorn på snart två veckor:) Vi har haft full fart veckorna innan jul och även under jul. Förra fredagen hade pappa sin jullunch här så då hade Emma och jag fixat en buffe och en ef...

Ovido - Quiz & Flashcards