Alla inlägg den 13 december 2012

Av Erika Morén - 13 december 2012 23:48

I tisdags tog jag det lungt på morgonen och efter lunch kom pappa hem igen efter att ha varit på jobbet när jag vilade. På eftermiddagen städade vi i köket, rensade kyl och skafferi och gjorde snygt i tvättstugan.

När det var klart bytte vi på såren och det tog nästan 3 timmar jobbigt. Men till middag fick vi hamburgare från frasses för ingen orkade laga mat alla var så hungriga.

Efter maten gjorde Emma och jag chokladpannacotta super mörk och vanlig mörk. De skulle bli efterrätt till middagen på onsdag då mammas jobb skulle komma. En citronpannacotta gjorde vi också och pajskal till pajerna.


Onsdag vilade jag och mamma var ledig så hon städade och började laga mat. Men hon han inte göra så mycket innan jag satte mig.

Efter lunch hjälptes vi åt när jag hade hjälp men vid två slutade hon och då hjälpte jag mamma.

Pappa och Emma kom hem vid fyra och fick börja laga mat på en gång. Lite stressigt blev det men det var trevligt och buffen var väldigt god och efterrätten också.


Idag var jag på ett möte om hur vi ska göra om permon och det gick ganska bra. Efteråt åt vi lunch och sedan for vi på rusta. Första gången jag gör något kul å ca 3-4 veckor. Jag köpte några julklappar och lite småsaker.

När vi kom hem bytte vi på såren och efter maten har vi bakat gick inte så bra och sedan gjorde jag klart julbeställningslistorna. 

Ovido - Quiz & Flashcards