Alla inlägg den 22 november 2012

Av Erika Morén - 22 november 2012 21:48

I torsdags var det inga lektioner på eftermiddagen så jag for hem direkt efter lunch. När jag kom hem sate jag mig och skrev på datorn.

Vid fyra bytte vi på såren och efterråt rensade jag eller vek ihop mina kläder i garderoben och hittade många tröjor som varit borta. Innan var det väldigt stökigt och många av mina favorit tröjor var borta  Hundarnas låder gick jag igenom också och sedan blev det att försöka göra klart sökordstidningen innan klockan tolv. Undertiden åt jag min första lussebulle mums.

Trettio sekunder i tolv skickade vi in svaren för vi fick problem med datorerna kvart i tolv. Men vi han  


I fredags fyllde pappa år så då gick vi upp och gjorde i ordning eller det var mamma som gjorde det jag och Emma gick upp bara några minuter innan pappa. I present av oss fick han en bok och den största presenten var en lapp där det stod att han skulle vara finklädd och klar klockan fem.

Efter skolan städade jag lite och gjorde klart det jag skulle ha på mig. Vid fyra bytte vi på såren som vi skulle göra vid tre. Men det blev väldigt försenat så det blev lite bråttom.

kvart i fem satte jag mig och fem kom färdtjänst som vi åkte ner på stan med och åt på viktoria. Till förätt tog vi lite blandat på en bricka, till huvudrätt tog alla kött men olika och potatisgratäng till. Efterrätten blev en chokladmousse kakka med hallonsorbe till väldigt gott.

Vid nio kom taxin och när vi kom hem tog jag en promenad med pappa för det var väldigt skönt väder ute.


Lördag hade jag ont i magen hela dagen. På eftermiddagen kunde jag städa och plocka lite jag sökte även efter en korthög som jag trodde jag skrivit ut men jag har nog inte gjort det. Vid fyra bytte vi på såren och efter middagen kom våran moster men Emma var inte hemma hon kom hem ganska sent. Jag såg så mycket bättre och pratade med de andra. Mamma hade även köpt tryfflar hallonpannacotta och chokladmousse.


Söndag tog vi det lungt på morgonen och efter lunch kom det en granne på kaffe och fika. Han var här ett tag och det var väldigt trevligt.

När han åkte bakade vi toscarutor som Emma velat göra länge och sedan rensade vi frysen som jag har velat göra länge.

Vi hade även storbytte av alla avlastningsdynor och det är mycket klippande.


Måndag var jag hemma och gjorde lite medicin bytten för jag har mått sämmre i ca en vecka. På dagen städa jag och skrev ut massa kort från 2011. Gjorde lite skola också. På kvällen hade jag inskolning av ny vikarie men efter sju fick jag ont i magen igen. 2 matlådor gjorde jag också makaronilåda och min favorit köttgryta.


Tisdag var jag också hemma och skrev ut kort. På eftermiddagen gjorde jag inget speciellt utan skrev ut fler kort. Pappa pratade med sin bror också och då fick vi höra att alla kommer upp till jul. Det ska bli superkul jag längtar.

På kvällen såg vi Bones.


Pappa for tidigt till Lycksele på morgonen men jag for inte till skolan förens vid tolv. Det var kul att få träffa kompisarna.

När jag kom hem gick jag en kort snabb promenad med hundarna och sedan tittade jag på olika recept till jullunchen. Pappa kom hem vid fyra och hade med sig en krämbulletårta pluss att han hittade alla saker som jag beställt från dollarstore ca 9 - 10 saker. Vi fikade lite och morfar kom också förbi och hämtade maten. Sedan bytte vi på såren och åt middag.

Efter maten tog vi det lungt och såg på tv och plockade.


Idag var en av assistenterna hemma så då jobbade pappa en stund. På förmiddagen tog jag det lungt sen kollade jag på bilder och sedan kom pappa hem och då for till sjukhuset   och gjorde lungtest som inte alls gick bra. När det var klart fikade vi med mamma och jag fick mina tryfflar ja pluss lite fika  .
Vid fyra var vi klara då for vi på vårdcentralen och hämtade plåster sen for vi hem och bytte. Inskolning har vi haft i kväll också pluss att det blev sen middag.

Hela kvällen har varit kaose. Mamma tar examen och blir tandläkar speciallist och jag har haft väldigt ont i magen. Buffy han smita till grannen också.


Jag mår inte så bra nu så allt är jobbigt och humöret är upp och ner hela tiden. Jag vill göra så mycket men kan och orkar inte. Så nu är det väldigt tur att jag har Buffy att mysa med för jag blir alltid glad när hon kommer.

I morgon tar mamma examen och det ska bli kul och skönt för hon har jobbat mycket så vi har knappt sett henne eller kunnat prata med henne.

Sen har jag legat lågt med cafet och hemsida ett tag men nu har jag börjat med julplanerna. I dag fick jag även en ide om att jag skulle faktist kunna fara runt och föreläsa om hur det är att sitta i rullstol. Det skulle vara kul så jag ska fortsätta tänka på det.




Ovido - Quiz & Flashcards